Categoriesקונים נכס ?

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם לרכוש נכס.

 עבור רבים מאתנו רכישת נכס היא אחת העסקאות הגדולות ביותר שנעשה בחיינו.

תהליך הרכישה הוא דבר מורכב, שכרוך בבדיקות ובהתלבטויות רבות שמעלות שאלות רבות.

ניסינו לעשות לכם קצת סדר ולרכז את סדר הפעולות שילווה אתכם מתחילת התהליך ועד קבלת המפתח.

חשוב לציין – הטיפים והעצות שניתן חשובות וחיוניות לרכישת הנכס, אולם יובהר כי הדברים האמורים אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי והמלצתנו לשכור את שירותיו של עורך דין מתמחה בנדל"ן.

קבלת ההחלטה – קיבלתם החלטה על אזור המגורים שבו אתם מעוניינים לגור. קיבעו את התקציב ומקורות המימון (הון עצמי, חסכונות, מכירת נכס אחר, עזרה מההורים, משכנתא ויכולת החזר. קחו בחשבון עלויות נוספות כגון: מס רכישה ועורך דין.

קבלת אישור עקרוני למשכנתא – אם בכוונתכם ליטול משכנתא מומלץ לקבל אישור עקרוני (חשוב לזכור שאישור עקרוני מוגבל בזמן) ולבדוק מהו ההחזר החודשי הצפוי.

חיפוש נכס – מומלץ לראות מספר דירות באזור המגורים שאתם מעוניינים בו. מומלץ לבקר בנכס בשעות שונות של היום, להסתובב בשכונה, לדבר עם שכנים ולמנוע הפתעות עתידיות.

העמדת הנכס שלכם למכירה – אם הנכם מתכוונים למכור את הנכס שלכם לצורך מימון הנכס החדש מומלץ לעשות זאת כבר בשלב החיפוש וזאת על מנת שתוכלו לקבל אומדן טוב יותר לגבי מכירת הנכס שלכם וכן על מנת שתוכלו להשלים את עסקת המכירה באופן מהיר יחסית בד בבד עם החתימה על הסכם הרכישה.

משא ומתן – מצאתם את הנכס המיועד לרכישה, סכמו את תנאי המכר: המחיר, תנאי תשלום, מועד מסירת החזקה, הריהוט שיישאר בנכס ועוד.

בדיקות מקדמיות – פנו לעורך דין המתמחה בנדל"ן שיבצע עבורכם בדיקות מקדמיות: מצב משפטי של הנכס, מצב תכנוני, מיסוי ועוד.

חתימה על הסכם הרכישה – במידה ולא התגלו בעיות בבדיקות המקדמיות אפשר לברך על המוגמר ולחתום על הסכם הרכישה.

במעמד החתימה חותמים הצדדים על הסכם המכר וכן על מסמכים נוספים שנועדו לאפשר את רישום הנכס על שמכם כגון: שטרי מכר, ייפויי כוח בלתי חוזרים, בקשה לרישום מקרקעין, הצהרה למס שבח ועוד. מסמכים אלו יוחזקו אצל עורך דין המוכר עד לתשלום יתרת התמורה. במועד החתימה תמסרו שיק בנקאי לפקודת המוכר ו/או עורך דינו. השיק יוחזק בנאמנות עד לאחר רישום הערת אזהרה על שמכם.

במידה והתגלו בעיות ו/או המו"מ עלה על שירטון התקדמו הלאה. כנראה זה לא היה אמור להיות הנכס שלכם.

רישום הערת אזהרה – מתבצעת מיד לאחר חתימת הסכם המכר בלשכת רישום המקרקעין. מומלץ לבצע זאת בהקדם. כמו כן מומלץ לבדוק בעת הרישום שלא חל כל שינוי במצבו המשפטי של הנכס שכן הערת האזהרה נועדה להגן עליכם בפני עיקולים, שעבודים וכד'.

דיווח לרשויות המס – בתוך 30 יום ממועד החתימה על הסכם המכר ידווחו עורכי הדין שלכם במשותף או בנפרד על העסקה לרשויות המס על פי הצהרה בנוגע לרכישה וכן תחשיב מס הרכישה לפי שומה עצמית. עליכם יהיה לשלם את מס הרכישה על פי התחשיב.

צאו לעשות "שופינג" משכנתא – לאחר שיש ברשותכם אישור עקרוני ולאחר שחתמתם על הסכם המכר מומלץ לבצע סבב בנקים ולמצוא את תנאי המשכנתא הטובה ביותר עבורכם. מדובר בתהליך בירוקרטי שעשוי לקחת מספר שבועות. חשוב לבצע זאת בהקדם על מנת שהבנק ינפיק עבורכם שיק לפקודת המוכר ועל מנת שתעמדו בזמני התשלום שסוכמו בחוזה. הבנק שולח שמאי לביקור בנכס והוא בודק את הנכס פיזית, את מצבו המשפטי, מצבו התכנוני ובהתאם לזאת מוציא חוות דעת שמאית. בנוסף תצטרכו לרכוש פוליסת ביטוח חיים. לאחר אישור המשכנתא וחתימה על מסמכי ההלוואה יונפקו המסמכים (כתב התחייבות) לשם רישום הערת אזהרה לטובת הבנק. על מסמכים אלו יידרש לחתום גם המוכר.

מסירת החזקה – הגיע הרגע הגדול ואתם מקבלים מפתחות לנכס החדש שלכם! מזל טוב!

שימו לב – מסירת החזקה תימסר כנגד התשלום האחרון והמסמכים והאישורים הדרושים לרישום הזכויות על שמכם. מסירת החזקה לא תתעכב כתוצאה מהעדר אישורים, לשם כך נקבע מנגנון הנאמנות שנועד להבטיח כי הכספים לא יועברו למוכר עד לקבלת כל האישורים הנדרשים.

רישום הדירה בטאבו – רישום הנכס בלשכת המקרקעין נעשה ע"י עורך הדין שלכם. מועד הרישום מתבצע לאחר מועד מסירת החזקה וקבלת כל המסמכים הדרושים לרישום.  מזל טוב! תתחדשו!

בין אם ברצונכם למכור את הנכס שברשותכם ובין אם ברצונכם לרכוש נכס "קבוצת נדלן VIP" המתמחים בעסקאות Back to Back ישמחו לעמוד לשירותכם וללוות אתכם בתהליך משלב ההחלטה ועד לשלב קבלת המפתח.

קבוצת נדלן VIP – הבית שלך לבית – תוכלו ליהנות ממעטפת כוללת של שירותים נלווים הקשורים במישרין לענף הנדל"ן וכל זאת תחת קורת גג אחת כגון: עו"ד המתמחים במקרקעין, שמאים, יועצי משכנתא, בדק בית, מעצבי פנים, אדריכלים, קבלנים, מודדים ועוד.

תמהיל ההצלחה שלנו נובע מתוך ההבנה המעמיקה בשוק הנדל"ן המקומי והניסיון הרב שנים. אנו מאמינים כי הצלחת עסקה בנדל"ן היא התאמה ודיוק מקסימלי במינימום זמן לצרכי הנכס שהלקוח מחפש. תמיד נחתור לצמצום הפערים ביניכם למוכר וניצור עסקה מנצחת ומהנה עבור שני הצדדים.

אנו חורטים על דגלנו – שרירותיות לצד מקצוענות בלתי מתפשרת, הגינות, יושרה, שקיפות ואמינות.